Artikkelarkiv

Gran Canaria

24.10.2013 03:53
Nå er vi kommet frem til start, akkurat som om vi ikke har begynt ennå liksom – hahh… 22 oktober seilte vi inn til Las Palmas marina, en riktig så ”lite” trivelig innseiling med store fæle tankskip og ymse arbeidsbåter overalt. Men selve marinaen litt lenger inn var bedre, gudskjelov. Men vi har da...

Porto Santos, Madeira

26.09.2013 22:38
Nytt crew, Lisboa. Sofie, altid like blid.... Mandag 9 september logget vi Vanja, Frode og Sofie (4) om bord i Dory. Endelig besøk om bord igjen. Selv om vi hele tiden møter hyggelige mennesker, er det ingenting som kan måle seg med gode gamle venner. Siden vi dagen i forveien hadde vært på guidet...

Guidet rundtur med Carlos i Lisboa med mer

10.09.2013 00:54
  Et fantastisk tilbud fra Carlos (Venn av Jorge) var å ta oss med på en heldags guidet rundtur i Lisboa med omegn, noe vi ikke kunne si nei til. Om alle Portugisere er så hyggelige og elskverdige som disse to gutta er det ikke noe å lure på, legg ferien hit. Carlos hentet oss i Oeiras søndag...

Baiona to Lisboa

07.09.2013 20:14
Baiona Så var vi klare for seilas videre fra Baiona. Vi har ligget værfast de siste 5 dagene og fulgt nøye med for å finne et godt værvindu. Det har blåst storm rett utenfor havnen, og det gidder vi jo ikke gå ut i når vi har det såpass fint her inne.   Leixoes, Porto Vi ankom Leixoes...

La Coruna to Baiona

23.08.2013 23:19
La coruna Vi har fått reparert akterliket på genoaen (forseilet), det gikk ekspress raskt. Vi rullet det sammen og la det klart til seilmakeren om kvelden. Kl 09 dagen etter våknet jeg til tekstmelding fra karen med et prisoverslag. Senere samme kveld var seilet levert tilbake til brygga, ferdig...

Isle of Man - La Coruna

12.08.2013 02:19
Isle of Man Vi kom frem til Isle of Man etter en flott og varm tur fra Belfast rett etter solnedgang og ved lavvann. Pga av lav vannstand ble vi henvist til en flytebrygge på utsiden av byen frem til dagen etterpå når de kunne åpne sjøslusene inn til bykjernen igjen. Vi fortøyde longside med et...

Scotlan og Irland

14.07.2013 03:15
    Lørdag 29 juni. Knock knock, anybody in there and awake? Vi ble vekket kl 08:30 av lock-keeperen som lurte på om vi ikke skulle reise ut av slusa hans i dag, og det skulle vi jo. Men det var ennå lang tid igjen til sluseåpning så dette var unødvendig tidlig! Avgang fra Corpach ble kl...

Scotland 2

28.06.2013 11:52
Da har vi kommet frem til Corpach, helt vest og i enden av Caledonien kanalen. Turen gjennom Caledonien kanalen startet med sjøslusen i Clachnaharry som er inngangen fra havet i Inverness.   Clachnaharry: Her sto det en hyggelig skotte og tok oss i mot med et stort smil. Etter å ha...

Scotland

22.06.2013 11:53
Farsund - Egersund lørdag 15.6.2013 Opp klokken 09:00, fylle vann på tankene, handle noe småtteri på Coop`n, frokost og så var vi klare for avreise. Turen går til Egersund. Det er meldt sterk vind fra øst, noe som stemte bra. Vi hadde godt driv og seilte hele veien til Egersund med 20 kts medvind i...

Avreise lørdag 8 juni, fra Aker Brygge

11.06.2013 21:26
Aker Brygge: Vi greide å holde på datoen som vi satte for lenge siden og det er vi stolte av. Vi seilte fra Killingen på Bygdøy fredag 7. juni, midt i gjennom Ferder seilasen. Vi var en tur innom Lindøya for å si farvel til mamma/svigermor Inger. Etter en god prat og kaffe/boller reiste vi videre...